sembelit

Ostematrix Bantu Masalah Sembelit

Ogos 19, 2017

Teman cakap "sejak melahirkan anak ni terasa nak membuang tu susah sangat.. Sebab apa pun tak tau... Minum air rasanya dah cukup.. Makan sayur pun banyak.. Tapi pasal apa bila masa nak membuang susah sangat... Nak kena duduk berjam² kat toilet, tu pun belum tentu keluar habis (tupun kalau keluar)😌😌"

Kesian pula dengar keluhan teman kita seorang ni... Bukannya apa, sebab Collen pun pernah alami perkara yang sama suatu ketika dahulu... Tapi tu dulu, skarang tak lagi ye 😊😊
.
Sukar nak membuang tu namanya SEMBELIT!!
Biasanya sembelit ni disebabkan oleh kurangnya pengambilan makanan yang tinggi kandungan fiber... Fiber atau serat boleh diperolehi melalui pengambilan sayur²an dan buah²an...
.
Sembelit juga boleh disebabkan kurangnya pengambilan air dalam badan.. Dalam sehari sekurang²nya 3Liter  jumlah air yang diperlukan oleh badan untuk menjalankan fungsinya dengan baik termasuklah menyingkirkan bahan kumuh dari badan... Pengambilan air yang mencukupi untuk badan amat penting tau!!
.
Tapi bila semuanya tu dah dibuat tapi anda masih mengalami sembelit, mesti ada yang tak kena kan... 
.
Sembelit ni sebenarnya bukan saja disebabkan kurangnya pengambilan air dan fiber semata mata... Ada banyak faktor yang boleh menyebabkan sembelit, contohnya kurangnya pergerakan badan dan kurangnya bahan² tertentu (elektrolite lain) dalam badan...
.
Syukur jugalah sebab kini teman kita tu dah boleh membuang dengan lawas tanpa perlu duduk berjam² lamanya dalam toilet lagi... Malah bila tiba masanya membuang, semuanya senang je dan berjalan dengan lancarnya.. Apa yang dia amalkan???
.
Teman kita tu hanya ambil pil kalsium je ☺☺..
Eehhh, macam pelik pula kan... Pil kalsium boleh membantu masalah sembelit??? Biar betul 🤔🤔🤔..
Namanya Ostematrix dan ya ianya adalah pil kalsium!! Tapi ianya bukan kalsium semata² sebab dalam sebutir pil tu ada mengandungi kalsium berserta magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron..
.
Rahsia utamanya disini adalah kandungan magnesium tu. Magnesium tulah yang membantu dalam pergerakan usus untuk mengeluarkan bahan buangan dari dalam badan. Magnesium ni juga bertindak untuk menarik air ke dalam kolon agar najis menjadi lebih lembut dan mudah dikeluarkan... 
.
Jangan risau sebab pil kalsium aka Ostematrix ni boleh diambil pada semua peringkat umur.. Malah untuk mereka yang alah pada produk tenusu juga boleh amalkannya sebab ianya pil kalsium yang bukan berasaskan dari produk soya ataupun tenusu... Itu yang pasti dan ada banyak manfaat lain pengambilan Ostematrix ni!!!




ANDA BERMINAT DENGAN OSTEMATRIX??

Wasap Collen untuk tempahan ataupun maklumat lanjut

🏵 www.wasap.my/60135577849 🏵

ATAU


👇 Klik disini untuk belian terus 👇



Collen ~ 013.557 7849
Pengedar Shaklee Sabah
Agen Shaklee Kota Belud
COD sekitar pekan Kota Belud
💌 pos di mana jua anda berada




Disclaimer :
Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

You Might Also Like

0 ulasan

SUBSCRIBE

Like us on Facebook